De gebiedsontwikkeling van de stationsomgeving is één van de belangrijkste ontwikkelingen voor Steenwijk in de komende tien jaar. Hoe kan het stationsgebied als toegangspoort van Steenwijk en het recreatief uitmuntende buitengebied sterker op de kaart komen? Hoe wordt de ruimtelijke kwaliteit bewaakt wanneer projecten gefaseerd worden uitgevoerd? Deze vragen stonden centraal tijdens de gebiedsdag.


Om de deelnemers te inspireren verzorgde Dick de Jong van bureau Brandaris een wervend verhaal over ‘place marketing'. De essentie: bouw zorgvuldig aan het imago van je gemeente. Gebruik daarvoor sterke merken zoals Wieden-Weerribben, Giethoorn, en de kwaliteiten van landschap en natuur. En even belangrijk: laat ook echt zien wat je wilt uitstralen. Het stationsgebied kan daarin een prominente rol spelen. Op dit moment is het stationsgebied echter onsamenhangend en weinig gastvrij en informatief voor reizigers. Het is mogelijk om de ruimtelijke kwaliteit te vergroten en meer waarde te bieden aan de gebruikers van het station.

Voor meer informatie klik hier