De Nederlandse Raad voor Winkelcentra (NRW) heeft een jaarlijkse Marketingprijs om meer erkenning te geven aan het nut van professionele marketing van winkelcentra. En dat is in deze tijd extra belangrijk om klanten te behouden en nieuwe klanten aan te trekken. Dick de Jong van Brandaris Placemarketing is lid van de jury.

Onderscheiden en positioneren zijn kernwoorden voor een functionerend winkelgebied van de toekomst. Vanzelfsprekend is dat kernkwaliteiten van het winkelcentrum op orde moeten zijn. Maar vervolgens moet het winkelcentrum de unieke kwaliteiten ook laten zien, laten ervaren en communiceren.

De juryvoorzitter nodigt van harte uit marketingacties in te dienen voor de NRW Marketingprijs 2013. Uw campagne of onderdeel daarvan moet zijn uitgevoerd tussen januari 2011 en december 2012. U kunt inschrijven t/m 1 februari 2013.

De jury bestaat uit:

-          Jacques Sinke, Directeur International Retail, MAB Development Group B.V

-          Belinde Bakker, Managing director, ACTM

-          Merel Cusell, Acquisitie Dirx en Dirck III, D-Winkels B.V.

-          Dick de Jong, Eigenaar, Brandaris Placemarketing

-          Caroline Kievit, COO, Corio Nederland B.V.

-          Richard Reulink, Directeur ontwikkeling, Wereldhave Nederland

-          Michel Jonkheer, Directeur, LookFeel Consultancy

-          Edwin Brugman, Directeur/uitgever, Shopping Centre News

-          Chantal Riedeman, Directeur, Shopology

-          John van Haaren, Regional Managing Director, Unibail-Rodamco

-          Albert Hoogland, Executive Director, CBRE

De doelstelling van de prijs is om binnen het winkelvastgoed meer erkenning te geven aan marketing van winkelcentra. NRW wil daartoe marketingcampagnes en onderdelen hiervan die het meest innovatief zijn geweest en/of relatief de beste resultaten hebben bereikt nader uitlichten. Bij de jurering worden er punten toegekend op het gebied van planning / strategie, kwaliteit van de uitvoering, creativiteit, prijs/kwaliteit, kosten/effectiviteit, (meetbare) resultaten, duurzaamheid - mvo en samenwerking in het marketingproces.

Zie voor inschrijving http://www.nrw.nl/marketingprijs