Na een raadsbesluit in 2017 is in 2018 de stichting Gorinchem Citymarketing opgericht met als doel de toeristische promotie van Gorinchem. Hierbij is gekozen voor een aanpak waar de focus ligt op de leisure consument met als propositie het historische en nautische karakter van Gorinchem. De stichting heeft de afgelopen jaren gebouwd aan het merk Mooi Gorinchem en hiermee een solide basis voor de toekomst neergezet. En mét resultaat, zo is Gorinchem door de ANWB in 2021 uitgeroepen tot allermooiste vestingstad van Nederland.
Het is tijd voor een nieuwe stap in de governance. Het bestuur van vrijwilligers wordt dan vervangen door een Raad van Toezicht en een directeur-bestuurder. Dick de Jong van Brandaris Placemarketing is hierbij adviseur/kwartiermaker voor het bestuur van de Stichting Gorinchem Citymarketing. Hij wordt waar nodig ondersteund door Roeland Tameling van City Result en een netwerk van specialisten op verschillende onderwerpen. Dick de Jong heeft ruime ervaring met het oprichten, organiseren en begeleiden van citymarketingorganisaties en ontwikkelen van beleid. Zijn achtergrond is die van jurist en marketeer.